Uitbreiding van het netwerk

In het afgelopen jaar is het Primeur netwerk gegroeid van twaalf naar vijftien praktijken! We zijn blij met de uitbreiding met twee Rotterdamse en één Vlaardingse praktijk. De Rotterdamse praktijken zijn Gezondheidscentrum Zevenkamp en Gezondheidscentrum Nesselande.

Gezondheidscentrum Zevenkamp is een praktijk met vijf huisartsen in de wijk Zevenkamp met ongeveer 9.000 patiënten. Coördinator voor dit centrum is Bastiaan de Vos.

Gezondheidscentrum Nesselande is een praktijk met zeven huisartsen die in de wijk Nesselande zorg verlenen aan ongeveer 10.000 patiënten. Marleen Diemer is namens het centrum coördinator.

In december hebben we de samenwerkingsovereenkomst getekend met Gezondheidscentrum Emmahof. Een groot gezondheidscentrum in Vlaardingen, met zeven praktijken, die gezamenlijk zorg leveren aan zo'n 21.000 patiënten. De coördinator voor Primeur namens deze praktijk is Sander Koning. Sander is ook werkzaam bij de afdeling Huisartsgeneeskunde, bij het studentonderwijs.

Naast deze nieuwe centra, hebben we nóg een contract getekend, namelijk met Gezondheidscentrum Katendrecht. Dit centrum zat officieel al sinds 2011 in het netwerk, maar nog niet eerder als zelfstandige praktijk. Vanaf de start waren zij als samenwerkingspartners met Gezondheidscentrum Afrikaanderwijk betrokken bij het netwerk. Van Gezondheidscentrum Afrikaanderwijk hebben we eind 2021 afscheid genomen. In 2022 is de hernieuwde samenwerking met Katendrecht bezegeld met de officiële samenwerkingsovereenkomst en uiteraard de befaamde Primeurtaart.

Bijeenkomsten