Uitwisseling van praktijkprojecten

In 2022 hebben we het projectenoverzicht geïntroduceerd bij het coördinatorenoverleg. Dit is een manier om uitwisseling van informatie tussen de praktijken makkelijker te maken. Tijdens de vergaderingen is het uitwisselen van vernieuwingen en verbeterprojecten in de praktijken een terugkomend agendapunt. Uit een inventarisatieronde bij de praktijken in 2021 was de wens naar voren gekomen om meer inzicht te krijgen in deze projecten. Met een up to date overzicht van lopende projecten is het makkelijker om gerichte vragen te stellen tijdens de vergaderingen of om elkaar buiten de vergaderingen te benaderen.

Dit jaar hebben we samen met de coördinatoren van de Primeur praktijken gewerkt om een overzicht met de lopende verbeterprojecten in de praktijken beschikbaar te maken.
Tijdens het coördinatorenoverleg, iedere twee maanden, wordt er een update gegeven van projecten waar praktijken aan deelnemen of welke zijn opgestart.

Projecten die op dit overzicht staan zijn bijvoorbeeld:

• Toepassing van LEAN methodiek in de praktijk

• Betere stroomlijning van e-consulten

• Uitbreiding van e-health mogelijkheden

• Wijkprojecten gericht op zorg voor kwetsbare ouderen

• Implementatie van een nieuwe telefoonsysteem in de praktijk of zorggroep

Resultaten van onderzoek: Minder antibiotica bij urineweginfecties

VIM-Meldweek