Primeuravond voor alle praktijkmedewerkers

De ‘grote’ Primeuravond, voor alle medewerkers uit de Primeur praktijken, vond plaats op 10 november. Ruim 80 mensen hadden zich aangemeld. Een mooie opkomst! Ook vanuit de nieuwe praktijken waren veel praktijkmedewerkers aanwezig.

Het eerste deel van de avond stond de vraag centraal: hoe kunnen we gegevens die we beschikbaar hebben vanuit de Rijnmond Gezond database, inzetten om de huisartsenpraktijken te ondersteunen. Dit was een vervolg op de Primeuravond van 19 mei. Vanuit de database werden wat eerste cijfers getoond. We kunnen bijvoorbeeld inzicht geven in organisatorische verschillen, aantallen consulten en wanneer de meeste contacten zijn met de praktijk.

Interessanter zijn de cijfers over bijvoorbeeld verschillen in voorschriften antibioticum bij bepaalde aandoeningen en cijfers over passende zorg. Dit zijn cijfers waar we binnen het netwerk mee aan de slag willen. Uit de inventarisatie kwamen een paar mooie onderwerpen waar we naar kunnen kijken, zoals antibioticagebruik, gebruik van codeïne bij hoestklachten, antidepressiva gebruik en röntgenfoto’s bij artrose.

Na de pauze volgden verschillende sessies. Zo spraken de centrummanagers met Thérèse van den Boom over de krapte op de arbeidsmarkt en de uitdagingen die dat met zich meebrengt in de huisartsenpraktijk.

De assistentes en POH volgden een workshop over omgaan met agressie tegen praktijkmedewerkers, gegeven door huisarts in opleiding Joey Stam.

De huisartsen werden in een aparte sessie bijgepraat over de laatste resultaten vanuit de onderzoeksgroep van onze afdeling.

We kijken terug op een geslaagde, gezellige avond!

Primeuravond voor huisartsen

Spiegelinformatie